شیعه

شیعه، راه حق و عقل

شیعه

شیعه، راه حق و عقل

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

متن شبهه


{

تو عزادار حسینی
من عزادار افکار پوسیده تو

81 میلیارد تومان فقط در یک شب، هزینه ی شام هیئات میشود.

ما بعد از خوردن این نذریهای میلیاردی
 آرزوی شفاعت بیمارانی را میکنیم که بدلیل نداشتن هزینه درمان آرزوی مرگ می کنند...

التماس تفکر

}


پاسخ 1:


تو روشنفکر نمای دروغ پرداز

چقدر از فقیران شهر تو، پای این سفره های نذری سیر میشوند

و چقدر از بیماران نیازمند شهر تو به بیمارستان های خیریه ای که همین هیئتی ها ساخته اند میروند

وگرنه روشنفکرها که هنگام سفرهای تفریحی کیش و دوبی و آنتالیا که فکر فقیران و بیماران نیستید

 موقع خرید لباس برند و لوازم آرایش ، خوشگذرانی و هزینه آرایش و جراحی زیبایی، که اصلا شهر تو فقیر و بیمار ندارد

فقیر و بیمار فقط زمانی به درد می خورد که پشت پنجره ژست روشنفکری بگیری، بخار قهوه ات را نگاه کنی و فکر کنی چگونه از فقیران استفاده ابزاری کنم؟ عدد 81 ای بسازی و چیزی بنویسی که بیشتر لایک بخورد

ولی در همان چند خط نوشته ات سوادت هم معلوم میشود : بیمار "شفاعت" نمیگیرد، "شفا" میگیرد

التماس صداقت، معرفت و سواد


پاسخ 2:

شام هیئت چیزی است که ذره ای در آن اسراف نمی شود؛ بلکه اگر کسی در هیئت شام نخورد قطعا در خانه اش می خورد. تازه وقتی شام در هیئت تهیه شود از نظر مالی، مواد اولیه و نیروی انسانی بسیار به صرفه تر از آن است که هر کس در خانه اش تهیه کند زیرا نوعی تعاونی شکل گرفته است. تازه شام امام حسین را به خاطر برکت آن همه سعی می کنند دور نریزند. پس گویی مردم دست به دست هم داده اند و تا با هم شام بخورند؛ شما چه مشکلی داری؟ به عبارت دیگر اگر شام هیئت را کلا حذف کنیم و هر کس در خانه اش شام بخورد پولی برای بیماران اضافه نمی آید.
لذا اگر کاملا سکولار هم به ماجرا نگاه کنیم: عده ای از مرفهین و متوسطین و فقیران دور هم جمع شده و با تشکیل یک تعاونی فرهنگی شامشان را به اشتراک گذاشته اند. آن هم در مجلسی که نتیجه های خیریه فراوانی از آن نشات می گیرد: چقدر از صندوق های قرض الحسنه فعلی، بنیادهای خیریه، یتیم خانه ها، بیمارسانها، درمانگاهها و جمع آوری پول برای فقرا و جهیزیه و کارتون خوابها و معتادین و ... (که این چیزها را با چشمانمان دیده ایم) در همین هیئتها شکل گرفته است؛ یعنی یک فستیوال که تولید کننده فهالیتهای خیریه است.

حال اگر به دید دینی نگاه کنیم و ثواب اخروی، تاثیر فرهنگی، صله رحم، اصلاح ارتباط بین مومنین، همبستگی فرهنگی، اجتماع صلح آمیز و .... را هم در نظر بگیریم که خیرات و برکات غیر قابل شمارش می گردد.


راستی 81 میلیارد تومان هزینه شام هیئات می شود؟ من فکر کردم فقط دینی اش ضعیف است نگو ریاضیش هم مشکل دارد. آن 1 میلیارد مرا کشته است. مثل این بوتیکهایی که چهاربرابر قیمت اتیکت می زنند: 125 هزار و 800 تومن. آن 800 تومن را گذاشته تا فکر کنیم دقیق محاسبه کرده. در هر صورت 100 برابر این هم هزینه شود چنانچه گفتیم فقط از این جیب به آن جیب شده بعلاوه کلی صرفه جویی و خیرات.


بماند که نویسنده این مطلب بسیار با فضا و اصطلاحات دین بیگانه و ناآشناست زیرا به جای "شفای بیماران" می گوید "شفاعت بیماران" که ترکیبی بی معنی است و چنین فردی شایسته نیست برای اصلاح جامعه نسخه بپیچد و متن بنویسد زیرا در الفبای دین بی سواد است و نسبت به نام هیئت آلرژی شخصی دارد و ما برای او هم دعا می کنیم مغزش شفا یابد و اندکی تفکر کند و منطقی رفتار نماید.

متن شایعه:

{
شیخ طوسی در الاحتجاج میگوید:
در زیارت عاشورا و قسمت لعن پایانی آن (اللهم خص انت اول ظالم ... تا اخر )
لعن اول به قابیل بعنوان کسیکه اولین نفربود که قتل را پایه گذاری کرد!
لعن دوم به پی کننده شتر صالح بخاطر اینکه اولین کسی بود که معجزه الهی را از بین برد!
لعن سوم از آن قاتل حضرت یحیی بعنوان اولین کسیکه پیامبری راسر برید!
لعن چهارم به ابن مجلم به عنوان کسیکه اولین ولی خدا رو کشت!
لعن پنجم به یزید بعنوان کسیکه اولین ولی خدا را سر برید!

،، خواهشا "،، منتشر فرمایید تا برادران اهل سنت مان فکر نکنن ما به مقدسات انها توهین می نماییم، و شیطان صفتان ازین حربه جهت تفرقه افکنی استفاده نمایند،،،
}

پاسخ:
1- شیخ طوسی رحمه الله اصلا کتابی به نام احتجاج ندارند.

2- کتاب الاحتجاج مال مرحوم طبرسی رحمه الله است.

3- در کتاب الاحتجاج طبرسی هم مطلقا چنین مطلبی وجود ندارد.

4- در هیچ یک از کتب شیخ طوسی (همچون تهذیب.استبصار. امالی .مصباح المتهجد و غیره ) چنین مطلبی وجود ندارد.

5- حال اصل قضیه چیست ؟!


که یک عده از اهل سنت رفتند به خلیفه عباسی گفتند که شیخ کتابی نوشته که در آن سبِّ صحابه هست، گفت: بیاورید، گفتند: در کتاب مصباحش هست، آوردند و جمله را نشان دادند، «اللّهمّ خصّ أنت أول ظالم باللعن منی و ابدأ به أولا ثمّ الثانی ثمّ الثالث ثمّ الرابع ...»
خلیفه دستور داد شیخ را آوردند، کتابش هم حاضر شد، طبق حکم عقل و شرع، شیخ در اینجا تقیه فرمود،و گفت مراد از اولی قابیل است و مراد از دومی عاقر ناقه صالح است و مراد از سومی قاتل یحیی بن زکریاست . هر چه سنیان به خلیف گفتند شیخ دروغ میگوید و تقیه میکند . اما دلیلی بر مدعای خود ، نزد خلیفه نداشتند . و شیخ نیز به ریش انان خندید و مجلس را ترک کرد ...

(قاضی نورالله شوشتری در مجالس مومنین در شرح حال شیخ طوسی نقل کرده)
(روضات الجنات جلد 6 ص 226)

حال ببینید نامردی تا به کجا که مدعی این داستان را از قول شیخ طوسی نقل میکند تا وانمود کند که مصداق این لعن ها را شیخ و علمای شیعه و یا روایات ، به این صورت توضیح داده اند .

و ادامه داستان با دروغپردازی مطلق حذف می کند!

از آن بدتر اینکه ببینید ساده لوحی تا چه حد است که اگر واقعا منظور از این ۴ ملعون در زیارت عاشورا ، قابیل و عاقر ناقه صالح و قاتل یحیی و ابن ملجم بود، دیگر احتیاجی به تقیه در زیارت و نام نبردن از انها و کنایه گویی نبود . مگر نه اینکه این افراد را سنیان هم ملعون میدانند.
دیگر وقتی اسم ملاعینی همچون معاویه و یزید و عمر سعد و ابن زیاد و ابن مرجانه ... به صراحت در زیارت امده . چه احتیاجی به کنایه گویی در این چهار نفر است؟!

العاقل یکفی بالاشاره
ولعن الله امة دفعتکم عن مقامکم و ازالتکم عن مراتبکم التی رتبکم الله فیها ...

برای توضیحات بیشتر مراجعه کنید به پست این وبلاگ


به جای کپی و فوروارد مطالعه کنیم.

متن شایعه:

{

یکی از جانبازان شیمیایی تعریف میکرد وقتی از جبهه برا مرخصی برگشتم راننده آژانس از من کرایه دو برابر گرفت چون لباسهام خاکی بود و پول کارواش رو هم ازم گرفت. یک روز هم داخل تاکسی تو اتوبان بخاطر بیماری شیمیایم حالت تهوع داشتم راننده نگه داشت تا کنار اتوبان استفراغ کنم و وقتی برگشتم راننده حرکت کرد و گفت ماشینم کثیف نشه موندم کنار اتوبان
وقتی برا درمان رفتم ایتالیا تو بیمارستان شهر رم بستری بودم فامیل پرستار مالدینی بود اولش فکر کردم تشابه اسمی هست ولی بعد که پرسیدم فهمیدم واقعا خواهر پایولو مالدینی فوتبالیست اسطوره ای ایتالیاست ازش خواستم که یه عکس یادگاری از برادرش بهم بده و اون قول داد که فردا صبح میده ولی صبح که از خواب بیدار شدم دیدم پایولو مالدینی با یه دسته گل دو ساعتی میشد بالا سرم نشسته و بیدارم نکرده بود تا خودم بیدار شم شب خواهرش بهش زنگ زده بود و گفته بود که یک جانباز ایرانی عکس یادگاری از تو میخواد و اون مسیر ششصد کیلومتری میلان تا رم رو شبانه اومده بود تا یه عکس یادگاری واقعی با یه جانباز کشور بیگانه بندازه و از اون تجلیل کنه
واقعا انسانیت محدود به دین و ﻣﺬﻫﺐ ﻧﻴﺴﺖ...

}

پاسخ:

در این داستان ساختگی سه خبرگزاری ایران هم فریب خوردند و آن را باور کردند:

تابناک

 افکارنیوز

عصرایران

اما هنگامی که خود پائولو مالدینی به ایران آمد خبرنگاران از او درباره این ماجرا و سفر ششصد کیلومتری اش پرسیدند و او آن را انکار کرد و گفت چنین چیزی را به خاطر نمی آورم.

گمانه هم این شایعه را شرح داده است.

در هیچ سایت یا خبرگزاری انگلیسی یا ایتالیایی هم چنین خبری یافت نمی شود.

البته مشخص بود با اندکی شناخت این بازیکنان می توان دریافت که بازیکنان مردم دوست حداکثر تا کنار زمین بازی و نزد تماشاچیان می روند و به آنها امضا می دهند یا در مواردی پیراهن خود را تقدیم می کنند. اما قطعا مالدینی وقت سفر ششصد کیلومتری برای این  کارها را ندارد.

سوء نیت سازنده این شایعه هم از مقایسه انسانیت با دینداری هویداست چرا که سفارش به مردم داری و حسن خلق با مردم در طول تاریخ و در درجه بالاتر از انسانیت همواره از جانب دین بوده است.

خنده دار یا گریه دار اینجاست که بیش از 60 مورد نظر کاربران در سایت تابناک در ذیل این خبر منتشر شده است که همه آه کشیده اند و افسوس خورده اند و اصول دین و مسلمانی را بررسی کرده اند!

به جای کپی و فوروارد مطالعه کنیم.

متن:



پاسخ:

1- دکتر کانوییت انسان بزرگی بود ولی آیا اگر او با آموزه های رسول خدا آشنا می شد به او ایمان نمی آورد؟؟؟
چرا از قول دیگران حرف می زنید و از جیب دیگران خرج می کنید؟
2- جزام یک بیماری کشنده نیست که با کشف واکسن آن جان مبتلایان نجات پیدا کند. جزام یک بیماری پوستی بسیار زننده است.
3- طبق کدام سند علمی یا تاریخی حضرت عیسی 10 جذامی را شفا داده؟ آنچه در قران آمده زنده کردن مردگان است که بسیر برتر است
4- این مقایسه ها به درد عوام بی سواد می خورد وگرنه ما هم پیامبران رو دوست داریم و هم پزشکان رو
5- مسخره کردن در هر جا و در هر شرایطی کار غلطی است و از انشانیت به دور است. سازنده این تصویر با عکس کارتونی که به پیامبر اولوالعزم خدا نسبت داده حضرت عیسی را مسخره کرده و من از این نویسنده مسخرخ گر که ابتدایی ترین اصول انسانیت را هم رعایت نمی کند دوری می کنم. زیرا از افراد اینچنینی که دین ندارند و خدا را قبول ندارند هر چیزی بر می آید.
6- دکتر کانویت ادعایی نداشته که از طرف خداوند آمده باشد و خودش هم آدم متواضع و بی ریایی بوده و لذا مقایسه او با پسامبر قیاس مع الفارق است.