شیعه

شیعه، راه حق و عقل

شیعه

شیعه، راه حق و عقل

شایعه عیادت مالدینی از یک جانباز شیمیایی

شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ب.ظ
متن شایعه:

{

یکی از جانبازان شیمیایی تعریف میکرد وقتی از جبهه برا مرخصی برگشتم راننده آژانس از من کرایه دو برابر گرفت چون لباسهام خاکی بود و پول کارواش رو هم ازم گرفت. یک روز هم داخل تاکسی تو اتوبان بخاطر بیماری شیمیایم حالت تهوع داشتم راننده نگه داشت تا کنار اتوبان استفراغ کنم و وقتی برگشتم راننده حرکت کرد و گفت ماشینم کثیف نشه موندم کنار اتوبان
وقتی برا درمان رفتم ایتالیا تو بیمارستان شهر رم بستری بودم فامیل پرستار مالدینی بود اولش فکر کردم تشابه اسمی هست ولی بعد که پرسیدم فهمیدم واقعا خواهر پایولو مالدینی فوتبالیست اسطوره ای ایتالیاست ازش خواستم که یه عکس یادگاری از برادرش بهم بده و اون قول داد که فردا صبح میده ولی صبح که از خواب بیدار شدم دیدم پایولو مالدینی با یه دسته گل دو ساعتی میشد بالا سرم نشسته و بیدارم نکرده بود تا خودم بیدار شم شب خواهرش بهش زنگ زده بود و گفته بود که یک جانباز ایرانی عکس یادگاری از تو میخواد و اون مسیر ششصد کیلومتری میلان تا رم رو شبانه اومده بود تا یه عکس یادگاری واقعی با یه جانباز کشور بیگانه بندازه و از اون تجلیل کنه
واقعا انسانیت محدود به دین و ﻣﺬﻫﺐ ﻧﻴﺴﺖ...

}

پاسخ:

در این داستان ساختگی سه خبرگزاری ایران هم فریب خوردند و آن را باور کردند:

تابناک

 افکارنیوز

عصرایران

اما هنگامی که خود پائولو مالدینی به ایران آمد خبرنگاران از او درباره این ماجرا و سفر ششصد کیلومتری اش پرسیدند و او آن را انکار کرد و گفت چنین چیزی را به خاطر نمی آورم.

گمانه هم این شایعه را شرح داده است.

در هیچ سایت یا خبرگزاری انگلیسی یا ایتالیایی هم چنین خبری یافت نمی شود.

البته مشخص بود با اندکی شناخت این بازیکنان می توان دریافت که بازیکنان مردم دوست حداکثر تا کنار زمین بازی و نزد تماشاچیان می روند و به آنها امضا می دهند یا در مواردی پیراهن خود را تقدیم می کنند. اما قطعا مالدینی وقت سفر ششصد کیلومتری برای این  کارها را ندارد.

سوء نیت سازنده این شایعه هم از مقایسه انسانیت با دینداری هویداست چرا که سفارش به مردم داری و حسن خلق با مردم در طول تاریخ و در درجه بالاتر از انسانیت همواره از جانب دین بوده است.

خنده دار یا گریه دار اینجاست که بیش از 60 مورد نظر کاربران در سایت تابناک در ذیل این خبر منتشر شده است که همه آه کشیده اند و افسوس خورده اند و اصول دین و مسلمانی را بررسی کرده اند!

به جای کپی و فوروارد مطالعه کنیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۳۸ ب.ظ
  • آرش جهاندیده

نظرات  (۳)

سلام فرمودید سه یا چهار خبرگزاری گول خورده اند و این مطالب را بیان کرده اند و اسم آنها را هم بردید اما نفرمودید خبرنگارانی که از او در این مورد پرسیده اند متعلق به کدام خبرگزاری  بوده است ؟ در صورت امکان بفرمایید به به اولین موردی که مطلب را بیان کرده برسیم و دنبال صفحات بی مورد نگردیم.
پاسخ:
این موضوع را در یک خبر خواندم که در آن خبر نام خبرنگاران ( یا مردمی) که این سوال را از مالدینی پرسیده بودند ذکر نشده بود.
خب از کجا میدونید این خبر سوال خبرنگار از مالدینی  صحیح است و شایعه نیست؟!!

اگه کمی بازیکنان فوتبال رو بشناسید متوجه میشید ک این داستان خنده داره. بازیکنان فوتبال برای خانواده خودشون وقت نمیذارن چه برسه به یک خارجی که اصلا نمی‌شناسه. بازیکن فوتبال حرفه ای تنها وقت خالیش رو باید استراحت کنه و اجازه خروج بی مورد از شهر رو ندارن

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی