شیعه

شیعه، راه حق و عقل

شیعه

شیعه، راه حق و عقل

هزینه شام هیئات!

شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ

متن شبهه


{

تو عزادار حسینی
من عزادار افکار پوسیده تو

81 میلیارد تومان فقط در یک شب، هزینه ی شام هیئات میشود.

ما بعد از خوردن این نذریهای میلیاردی
 آرزوی شفاعت بیمارانی را میکنیم که بدلیل نداشتن هزینه درمان آرزوی مرگ می کنند...

التماس تفکر

}


پاسخ 1:


تو روشنفکر نمای دروغ پرداز

چقدر از فقیران شهر تو، پای این سفره های نذری سیر میشوند

و چقدر از بیماران نیازمند شهر تو به بیمارستان های خیریه ای که همین هیئتی ها ساخته اند میروند

وگرنه روشنفکرها که هنگام سفرهای تفریحی کیش و دوبی و آنتالیا که فکر فقیران و بیماران نیستید

 موقع خرید لباس برند و لوازم آرایش ، خوشگذرانی و هزینه آرایش و جراحی زیبایی، که اصلا شهر تو فقیر و بیمار ندارد

فقیر و بیمار فقط زمانی به درد می خورد که پشت پنجره ژست روشنفکری بگیری، بخار قهوه ات را نگاه کنی و فکر کنی چگونه از فقیران استفاده ابزاری کنم؟ عدد 81 ای بسازی و چیزی بنویسی که بیشتر لایک بخورد

ولی در همان چند خط نوشته ات سوادت هم معلوم میشود : بیمار "شفاعت" نمیگیرد، "شفا" میگیرد

التماس صداقت، معرفت و سواد


پاسخ 2:

شام هیئت چیزی است که ذره ای در آن اسراف نمی شود؛ بلکه اگر کسی در هیئت شام نخورد قطعا در خانه اش می خورد. تازه وقتی شام در هیئت تهیه شود از نظر مالی، مواد اولیه و نیروی انسانی بسیار به صرفه تر از آن است که هر کس در خانه اش تهیه کند زیرا نوعی تعاونی شکل گرفته است. تازه شام امام حسین را به خاطر برکت آن همه سعی می کنند دور نریزند. پس گویی مردم دست به دست هم داده اند و تا با هم شام بخورند؛ شما چه مشکلی داری؟ به عبارت دیگر اگر شام هیئت را کلا حذف کنیم و هر کس در خانه اش شام بخورد پولی برای بیماران اضافه نمی آید.
لذا اگر کاملا سکولار هم به ماجرا نگاه کنیم: عده ای از مرفهین و متوسطین و فقیران دور هم جمع شده و با تشکیل یک تعاونی فرهنگی شامشان را به اشتراک گذاشته اند. آن هم در مجلسی که نتیجه های خیریه فراوانی از آن نشات می گیرد: چقدر از صندوق های قرض الحسنه فعلی، بنیادهای خیریه، یتیم خانه ها، بیمارسانها، درمانگاهها و جمع آوری پول برای فقرا و جهیزیه و کارتون خوابها و معتادین و ... (که این چیزها را با چشمانمان دیده ایم) در همین هیئتها شکل گرفته است؛ یعنی یک فستیوال که تولید کننده فهالیتهای خیریه است.

حال اگر به دید دینی نگاه کنیم و ثواب اخروی، تاثیر فرهنگی، صله رحم، اصلاح ارتباط بین مومنین، همبستگی فرهنگی، اجتماع صلح آمیز و .... را هم در نظر بگیریم که خیرات و برکات غیر قابل شمارش می گردد.


راستی 81 میلیارد تومان هزینه شام هیئات می شود؟ من فکر کردم فقط دینی اش ضعیف است نگو ریاضیش هم مشکل دارد. آن 1 میلیارد مرا کشته است. مثل این بوتیکهایی که چهاربرابر قیمت اتیکت می زنند: 125 هزار و 800 تومن. آن 800 تومن را گذاشته تا فکر کنیم دقیق محاسبه کرده. در هر صورت 100 برابر این هم هزینه شود چنانچه گفتیم فقط از این جیب به آن جیب شده بعلاوه کلی صرفه جویی و خیرات.


بماند که نویسنده این مطلب بسیار با فضا و اصطلاحات دین بیگانه و ناآشناست زیرا به جای "شفای بیماران" می گوید "شفاعت بیماران" که ترکیبی بی معنی است و چنین فردی شایسته نیست برای اصلاح جامعه نسخه بپیچد و متن بنویسد زیرا در الفبای دین بی سواد است و نسبت به نام هیئت آلرژی شخصی دارد و ما برای او هم دعا می کنیم مغزش شفا یابد و اندکی تفکر کند و منطقی رفتار نماید.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۱ ب.ظ
  • آرش جهاندیده

نظرات  (۱)

سلام
عالی بود
فوق العاده بود
واقعا خیلی این متن های عوام فریبانه زیاد شده.... گرچه من امروز اینو شنیدم ولی عده ی زیادی این حرفا رو باور کردن
...
به وبلاگ بنده هم سر بزنین
موفق باشید
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی