شیعه

شیعه، راه حق و عقل

شیعه

شیعه، راه حق و عقل

دروغی به نام اسلامی ترین کشور دنیا

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۱۵ ب.ظ

متن شایعه:

اسلامی ترین کشور دنیا کجاست ؟
نتایج تحقیق دکتر حسین عسگری و خانم دکتر شهرزاد رحمان از اساتید دانشکده علوم تهران با عنوان "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ " خیلی جالب است
متغیر های بکار رفته در این تحقیق در ابعاد حقوق سیاسى، اقتصادی و زیست محیطی بر اساس قرآن و سنت پیامبر اسلام بوده است و جمعا ١١٣ شاخص مورد بررسى قرار گرفتند. مثلا در بعد اقتصاد، شاخص سلامت و عدم فساد و ربا و بهره پول و در بعد اجتماعى، شاخص آزادى مدنى، امر به معروف و نهی از منکر، صاحبان قدرت و رعایت حقوق زنان و در بعد زیست محیطی شاخص میزان آلوده کردن محیط زیست، توجه به بهبود کیفیت زندگی و ...
نتیجه:
اسلامی ترین کشور دنیا:رتبه  اول"نیوزیلند" رتبه دوم لوکزامبورگ، رتبه سوم کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی (دانمارک-سوئد-نروژ-فنلاند)
جالب اینکه تا رتبه ٣٧ هیچ کشور اسلامى وجود نداره!! بعد از اون رتبه ٣٨ مالزی اولین کشور اسلامی در این پژوهش است,
و جالب تر از همه اینجاست که کشور ایران از این جهت دارای رتبه ١٦٣ است!!!!!!!
یعنی مسلمانان در عمل نتوانستند به چیزهایی که ادعا کردند برسند، اما کشورهای غیرمذهبی که براساس حاکمیت قانون و اخلاق اداره می شوند، به نتایج خوبی رسیدند...
منبع: مجله ایران فردا



پاسخ:

لطفا این مطلب رو کپی نکنید
این مطلب شایعه و تحریفی بیش نیست.

نه همچین مقاله ای هست نه چنین تحقیقی (این طور که بیان شده)

موضوع چیز دیگری بوده و مقاله انگلیسی آن مطلبی دیگر



همین خبر واقعا تمسخرآمیز و تحریف شده در بسیییییاری از خبرگزاری ها و سایتهای رسمی خبری این مملکت هم گذاشته شد
بدون اینکه اندازه سر سوزنی در مورد صحت و سقمش تحقیق بشه

مگر ممکن است خبری که این همه خبرگزاری داخلی آن را ارائه کرده اند دروغ باشد؟
پاسخ: متاسفانه بله. و مخصوصا اگر خبری باشد که به مذاق مردم منطقی! و اهل تحقیق! ایران خوش بیاید همه خبرگزاریها برای درج آن از هم سبقت می گیرند.


این پاسخ رو در لینک زیر با دقت مطالعه کنید تا دریابید عمق دروغ را:
http://hosseiniyamin.epage.ir/fa/module.news_Page._TypeId.1_NewsId.10_Action.NewsBodyView.html

بسم الله الرحمن الرحیم

اشکالات شکلی:

    این دو بزرگوار اساتید دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا هستند .« http://hossein-askari.com/ »
     عنوان این مقاله که در سال 2010 در مجله « Global Economy Journal» به چاپ رسیده «An Economic IslamicityIndex » می باشد که به معنی شاخص اسلامی بودن اقتصاد است. نه عنوان"کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ "!!

    شاخص های بررسی شده در سه محور اصلی:
    ـ دستیابی به عدالت اقتصادی و رشد ثابت اقتصادی

    ۲ ـ شکوفایی در سطح وسیع اقتصاد و ایجاد اشتغال

    ۳ ـ تطابق میان فعالیت‌های مالی و اصول اسلامی اقتصاد

و در دوازده زیر شاخه اصلی:

    ـ دستیابی به عدالت اقتصادی و رشد ثابت اقتصادی

    ۲ ـ شکوفایی در سطح وسیع اقتصاد و ایجاد اشتغال

    ۳ ـ تطابق میان فعالیت‌های مالی و اصول اسلامی اقتصاد

    بنا بر ‌این سه هدف کلی، دوازده اصل فرعی اقتصاد اسلامی استخراج شده‌اند که عبارتند از:

    ۱ ـ برابری در آزادی و دستیابی به فرصت‌های اقتصادی

    ۲ ـ ایجاد عدالت در همه ابعاد اقتصادی و مدیریت اقتصادی

    ۳ ـ رفتار بهینه با کارگران و ایجاد شغل برای آن‌ها و ایجاد فرصت برابر برای اشتغال آن‌ها

    ۴ ـ آموزش سطح بالا و بودجه بالا برای آموزش به نسبت جی دی پی

    ۵ ـ ریشه کن کردن فقر و ایجاد حداقل‌های رفاهی برای افراد

    ۶ ـ توزیع برابر ثروت و درآمد در جامعه

    ۷ ـ ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی و زیرساخت‌های مربوط به آن‌ها

    ۸ ـ نرخ بالای پس انداز و سرمایه‌گذاری همانند بهبود استفاده از منابع ملی

    ۹ ـ درجه بالای استانداردهای اخلاقی، صداقت و اعتماد در بازار و سایر حوزه‌های اقتصادی

    ۱۰ ـ تطابق فعالیت‌های مالی بر اساس اصول اسلامی برای نمونه ریشه کن کردن دلالی و سفته بازی

    ۱۱ ـ تجارت بهتر و بالا بودن کمک‌های خارجی بشردوستانه

    ۱۲ ـ تطابق فعالیت‌های مالی بر پایه اصول اسلامی به خصوص در حوزه بهره و ربا

و هر کدام از این شاخه های اصلی شاخه های فرعی دارند که جمعا به 113 شاخص میرسد که در اصل مقاله موجود در پیوست قابل مشاهده است.

اولا این شاخص ها فقط در رابطه با اقتصاد است و محورهای دیگری چون مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مسکوت گذاشته شده است

ثانیا همه این شاخص ها اسلامی نیست مانند برابری اقتصادی زن و مرد(آنچه در اسلام مد نظر است عدالت بین زن و مرد است که لزوما به معنای برابری نیست)

و ثالثا همه شاخص های اسلامی هم در این تحقیق دیده نشده است مانند تجارت اجناس حلال در اقتصاد اسلامی.

    شاخص های بررسی شده در این مقاله برای اسلامی بودن یا نبودن یک نظام اقتصادی بیشتر بر پایه اقتصاد لیبرال سرمایه داری غرب است تا اسلام! بنابراین بهتر است عنوان این مقاله را میزان غربی بودن اقتصاد کشورها گذاشت تا اسلامی بودن!



با توجه به متن مقاله مذکور رتبه نخست برای ایرلند است نه نیوزیلند و رتبه دوم برای دانمارک است نه لوکزامبورگ و رتبه سوم برای لوکزامبورگ است.
    مالزی به عنوان اولین کشور اسلامی رتبه 33 را دارد و نه 37


اشکالات ماهوی

یک: پاسخ های برون دینی

پاسخ های حلی

    حداقل برای اسلامی بودن یا نبودن یک نظام اقتصادی سه مولفه مهم می نماید:

الف- مبانی

ب- اهداف

ج- ابزارها و روشها

الف- در مبانی بین اقتصاد اسلامی و غیر اسلامی تفاوت بسیاری هست، در اقتصاد اسلامی مبنا توحید است و در اقتصاد غربی مبنا انسان خدایی(امانیسم) و نفی ارزشهای الهی

ب- هدف در اقتصاد اسلامی اصالت کمال انسانی با نگاه به آخرت و با راهبرد عدالت و در اقتصاد غربی اصالت لذت و رفاه

ج- در اقتصاد اسلامی هدف وسیله را توجیه نمیکند و تقدم فرهنگ بر اقتصاد مطرح میشود و تجارت حلال مد نظر بوده و سرمایه داری قارونی نفی میشود و در اقتصاد غربی تفکر ماکیاولیستی (هدف وسیله را توجیه میکند ) حاکم بوده و رشد اقتصادی از هر راه ممکن پیشنهاد میشود و البته حداقلی کردن بهره بانکی هم نه به خاطر عدالت اقتصادی و نه حرمت آن بلکه برای رشد اقتصادی جامعه از راه هدایت سرمایه به بازار تولید راهکار قرار میگیرد.

    عوامل رشد و سلامت اقتصادی در دو دسته جایگزین میشوند:

الف- عوامل مثبت مانند بازدهی بالای نیروی کار، نظم، بهره بانکی پایین و...

ب- عوامل منفی مانند:

دزدی ثروت بقیه کشورها به صورت آشکار(استعمار کهنه) یا پنهان(استعمار نو و فرانو)
    دزدی پنهان مغزهای کشورها ی مختلف
    ایجاد بازار مصرف در داخل و خارج کشور با ابزار رسانه
    ایجاد جنگ و فروش اسلحه برای برخی کشورها
    سوء استفاده از ارز مرجع بودن دلار برای ایالات متحده
    قاچاق زنان و اسلحه و...
    استفاده از انواع راهکارهای به اصطلاح قانونی چون حق وتو و تحریم کشورها و...

    مقایسه کشورها در بررسی های آماری باید منصفانه باشد و همه عوامل و موانع داخلی و خارجی مورد لحاظ قرار گیرد مانند تحریم، جنگ و... و همچنین تجربه کشورها کشوری مانند ما با تجربه سی و شش سال و کشورهایی که بیش از دویست سال است با تئوری واحد پیش میروند. و البته اضافه کنید وادادگی ها و عدم تدبیر و خیانتها را در روران ستمشاهی

پاسخ های نقضی

    تزلزل پایه های اقتصادی غرب واضح تر از این است که مورد انکار قرار بگیرد که نماد آن هم در جنبش والستریت و بحران اقتصادی بسیاری از کشورهای غربی و طرح ریاضت اقتصادی و... قابل مشاهده است.
    ضمن اینکه اقتصاد تنها عامل در آسایش نبوده و البته آسایش به معنی آرامش و رضایت از زندگی نیست، و برای نتیجه گیری صحیح باید همه مسائل را مورد بررسی قرار داد.

پاسخ های درون دینی

    قالَ  امام جواد علیه السلام : الاْ دَبُ عِنْدَالنّاسِ النُّطْقُ بِالْمُسْتَحْسَناتِ لاغَیْرُ، وَ هذا لایُعْتَدُّ بِهِ مالَمْ یُوصَلْ بِها إ لی رِضَااللّهِ سُبْحانَهُ، وَالْجَنَّهِ، وَالاْ دَبُ هُوَ اءدَبُ الشَّریعَهِ، فَتَاءدَّبُوا بِها تَکُونُوا اءُدَباءَ حَقّا.

فرمود: مفهوم و معنای ادب از نظر مردم ، تنها خوب سخن گفتن است که رکیک و سبک نباشد، ولیکن این نظریّه قابل توجّه نیست تا مادامی که انسان را به خداوند متعال و بهشت نزدیک نگرداند.

    وفی روایه إن رجلا من المنافقین قال لابی الحسن الثانی علیه السلام : إن من شیعتکم قوما یشربون الخمر علی الطریق ، فقال : الحمد لله الذی جعلهم علی الطریق فلا یزیغون عنه .
    واعترضه آخر فقال : إن من شیعتک من یشرب النبیذ فقال علیه السلام : قد کان اصحاب رسول الله صلی الله علیه وآله یشربون النبیذ ، فقال الرجل : مااعنی ماء العسل وإنما اعنی الخمر .
    قال : فعرق وجهه ، ثم قال : الله اکرم من ان یجمع فی قلب المومن بین رسیس ( 3 ) الخمر وحبنا اهل البیت ، ثم صبر هنیئه وقال : فان فعلها المنکوب منهم فانه یجد ربا رووفا ونبیا عطوفا وإماما له علی الحوض عروفا وساده له بالشفاعه وقوفا ، وتجد انت روحک فی برهوت ملوفا مشارق الانوار : 246

 چند نفر از ولایت‌ندارها نزد امام رضا(ع) آمدند و گفتند ما دیده‌ایم بعضی از شیعیان شما که ولایت‌مدار هستند، علنی در راه عرق می‌خورند. امام رضا(ع) فرمودند: الحمدلله که آنها در راه هستند، و این خوب است! گفتند نه آقا! منظورمان این است که در راه یعنی در مسیر عبور و مرور دیگران و به صورت علنی، عرق می‌خورند! حضرت به تعبیری گفتند: خُب عرق نعنا که اشکال ندارد! (حضرت به معنای دیگری که برای کلمۀ «نبیذ» وجود دارد، اشاره کردند و به این صورت خواستند با اغماض از کنار این موضوع بگذرند) آنها گفتند: نه! عرق یعنی مُسکر می‌خورند. آقا فرمودند: ولایت‌مدار عرق نمی‌خورد؛ و بر فرض اگر یک فرد ولایت‌مدار هم عرق بخورد، روز قیامت یک خدای مهربان، یک پیامبر رئوف و امام شفیع دارد که دست او را می‌گیرد و نجاتش می‌دهد. اما شما چه کسی را دارید؟



عبدالله بن ابی یعفور قال: «قلت لابی عبدالله (ع): انی اخالط الناس فیکثر عجبی من اقوام لا یتولَّونکم و یتولَّون فلاناً و فلاناً؛، لهم امانه و صدق و وفاء؛ و اقوام یتولَّونکم لیست لهم تلک الامانه و لا الوفاء و لا الصدق؛ قال: فاستوی ابوعبدالله جالسا فاقبل علی کالغضبان ثم قال: لا دین لمن دان اللَّه بولایه امام جائر لیس من اللَّه؛ و لا عتب علی من دان اللَّه بولایه امام عادل من اللَّه؛ قلت: لا دین لاولئک و لا عتب علی هولاء؟ قال: نعم لا دین لاولئک و لا عتب علی هولاء! ثم قال الا تسمع لقول اللَّه عز و جل “اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّورِ” یعنی من ظلمات الذنوب إلی نور التوبه و المغفره، لولایتهم کلَّ امام عادل من اللَّه عز و جل؛ و قال: “وَ الَّذِینَ کفَرُوا اَوْلِیاوُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ” إنما عنی بهذا انهم کانوا علی نور الإسلام، فلمّا ان تولّوا کلّ إمام جائر لیس من اللَّه عزّ و جلّ، خرجوا بولایتهم من نور الإسلام إلی ظلمات الکفر؛ فاوجب اللَّه لهم النار مع الکفار؛ “فاولئک اصحاب النّار هم فیها خالدون». کلینی، محمد، اصول کافی، ج ۱. ص ۳۷۵



شخصی به امام صادق (ع) عرض کرد«من در معاشرتم با مردم به شگفتی افتاده ام، چون کسانی را می بینم که فلان و فلان را به سرپرستی برگزیده اند، اما راستگو، وفادار به عهد و پیمان و امانتدارند؛ و از آن سو هم مردمانی را می بینم که شما را به ولایت و سرپرستی برگزیده اند، اما مثل آنان راستگویی، عهد شناسی و امانتدار نیستند…». آنگاه امام صادق (ع) در تحلیلی استراتژیک، مساله عمق و سطح را مطرح می کنند؛ کسانی که ولیّ امرشان الهی است، و عمق استراتژیک شان آباد و نورانی است، خداوند سطح شان را نیز از ظلمت به در می آورد: «اللَّهُ وَلِی الَّذِینَ آمَنُوا یخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَی النُّور»[۶] و کسانی که در عمق استراتژیک (حوزه ولیّ امر) دچار طاغوت شده اند، این طاغوت ها، در نهایت، سطح نورانی آنان را نیز به ظلمت می آلایند و دچار ظلمت در عمق و سطح، خواهند شد: «وَ الَّذِینَ کفَرُوا اَوْلِیائُهُمُ الطَّاغُوتُ یخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمات». البته تاکید شدید می شود که معنای این عقل، به هیچ وجه، ذهن و قدرت اندیشیدن یا مُدرک کلیات نیست.

امیرالمومنین علیه السلام: الْعُقُولُ اَئِمَّهُ الْاَفْکارِ وَ الْاَفْکارُ اَئِمَّهُ الْقُلُوبِ وَ الْقُلُوبُ اَئِمَّهُ الْحَوَاسِّ وَ الْحَوَاسُّ اَئِمَّهُ الْاَعْضَاءِ

عقل ها، ائمه فکرها هستند، و افکار، ائمه دل ها هستند، و دل ها ائمه حسّ ها هستند، و حسّ ها، ائمه اعضا.

امامت و رهبری در بدن با عقل است و نه فکر!!

 

تمثیلی برای تبیین حدیث

بدن انسان مثل بدنه ماشینیی است که امکان قرار گرفتن سایر ابعاد شخصیت انسان بر آن را فراهم می کند و حرکت به کمک آن ممکن است. حواس انسان، شبیه سامانه انتقال پیام نیاز به نیرو در ماشین است و قلب انسان، کانون حب و بغض و کشش و رانشی است که نقش موتور محرکه را در ماشین به عهده گرفته است و انگیزه حرکت و سکون و فریاد و سکوت انسان را تولید می کند. فکر با اندیشیدن، گزاره های صادق و کاذب را به ما نشان می دهد، کاری که در طراحی ماشین، به عهده چراغ ماشین نهاده شده است، تا در تاریکی، راه هموار و ناهموار و خطرات مسیر را بنماید

نقش عقل در مثال ما چیزی فراتر از حوزه اختصاصی ماشین است. از این جهت، از منظر ما، نام خودرو، نام نامناسبی برای ماشین است. و تفاوت انسان که خودرو است با ماشین که خودنرو است، در همین عنصر «عقل» است. در حقیقت عقل نقش راننده ماشین را بر عهده دارد و با شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف بدنه و موتور و چراغ ماشین، باعث مدیریت زیرمجموعه خود؛ یعنی فکر، قلب و بدن برای تحقق حرکت متناسب به سمت مقصد می شود.

حال مقایسه کنید:

ماشینی را که قطعات و بدنه آن بسیار عالی است و موتور بسیار خوبی داشته و چراغ های بسیار قوی و و حتی رادار و... هم دارد اما راننده آن به سمت دره ماشین را حرکت داده است. و اگرچه خیلی راحت است و با سرعت و شتاب بالا اما هر لحظه به ظلمت نزدیکتر میشود.

ماشینی که همه جای آن صدا میدهد و موتورش مشکل دارد و چراغها هم خراب است اما راننده آن را به سمت مشهد میراند البته هر یک متر که حرکت میکند ماشین خراب میشود اما همین یک متر را به سمت نور حرکت کرده و قطعا از ظلمات به سمت نور میرود.

دنیای غرب اگرچه اقتصادش (جسم) بهتر از ما باشد اما قطعا دارد به سوی ظلمت حرکت میکند.

ما را چه شده است که معیارهای اسلامی بودن را در چهار تا اخلاق قانونی خلاصه می کنیم؟
ما را چه شده است که برای یک چیز در معیارهای اسلامی بودن هیچ نقشی قائل نیستیم و اصولا اجاره نمی دهیم درباره آن حرف شده شود! و آن چیز """ الله """  است!
والسلام

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۱۵ ب.ظ
  • آرش جهاندیده

نظرات  (۳۰)

سلام عنوان مقاله در اصل موضوع چه فرقی می کند؟
پاسخ:
اینکه کشور با با آیین اسلام در عمل و اخلاق فاصله دارد موضوع دیگری است. هدف بنده نشان دادن عنوان گمراه کننده ای بود که مقاله ای علمی را به خبری ژورنالی تبدیل کرده بود که بی اخلاقی نویسنده را نشان می دهد
حرغ شما و استدلال شما متین.
ولی مطمئن باشید در هر زمینه ای (اقتصادی - فرهنگی - فردی- اجتماعی - سیاسی - اعتقادی - دینی و ... تحقیق علمی که فشاری روی آن وجود نداشته باشد انجام بگیره احتمال یقین نتایج مشابهی خواهیم رسید.
یعنی شما فکر میکنید کشور های اسلامی از لحاظ فرهنگی غنی تر از کشور های غربی هستن ؟ یا حقوق فردی و یا حقوق اجتماعی در کشور های اسلامی بهتر از غرب پاس داشته میشه ؟؟ در عمل و متن زندگی حداقل ما ایرانی ها تناقض های شدید اعتقادی و رفتاری موج میزنه حالا اگه علمی تو این زمینه ها تحقیق بشه این مسئله اثبات خواهد شد.
.
اگر با دید نقادانه ای که شما دارید با مسئله تحقیق برخورد بشه که دیگه هیچ تحقیقی رو نباید به رسمیت بشناسیم چرا که ما اصول پایه ای اونهارو قبول نداریم چه برسه به نتایج تحقیقاتشون .. به هر نتیجه ای هم برسن چونکه از پایه با ما اشتراکات ندارن تحقیقات هم باطل فرض خواهد شد. 
پاسخ:
پاراگراف دوم شما را دلیل ضعف بیان خودم برداشت می کنم. مساله اصلا دید نقادانه و قبول نداشتن طرف مقابل نیست. مساله تحریف است و وارونه جلوه دادن مقاله علمی و تهیه عنوان دلخواه برای آن!
اما در مورد فاصله داشتن فرهنگ ما با آموزه های اسلام و حتی نزدیکتر بودن غرب در برخی موارد مانند احترام و راستگویی با شما موافقم.
به هر حال ما باید آثار تربیتی حرفهایمان را در نظر بگیریم. این عنوان جعلی مذکور کسی را به اسلام نزدیک نمی کند بلکه به غرب متمایل می کند.

من به دروغ وراستش کاری ندارم .به نظم مطلب به دل نیشینیه اینو ماایرونی ها کاملا لمس میکنیم هیچ نیازی هم به امارواین جورچیزانیست .چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. جلال ال احمد میگفت من توغرب مسلمون ندیدم ولی همش مسلمونی میدیدم کلا اسلام روغربی ها اجرا میکنن نه مامسلموناالا یه موردکه ما مسلمونا اجرامیکنیم واونا اصلا به طرفش هم نمیرن:اجرا حدود .....قطع دست وپا کورکردن وشلاق زدن وووو
پاسخ:
برادر عزیزم
این حرف که تو غرب اسلام هست تو ایران نیست به این سادگی نیست

اونچه در غرب فرهنگ شده به خاطر قانونه
و در ایران مثل آب خوردن دروغ میگن چون از دین سوء استفاده کردن

اسلام اولش توحید است
یادمون نره
توحید هم جزء اسلامه مثلا
آیا غربیها توحید دارن؟
خدای یگانه رو میپرستن؟
یا لاییک هستن یا سه خدا!

پس به خاطر 100 سال عقب موندگی اینقدر غرب پرست نشیم


ببخشید مگه اقتصاد به درآمد جامعه و فقر و ثروت مردم ربط نداره ؟ مگه توی اسلام نگفتن از دری که فقر وارد شد از در دیگه اسلام میره؟ درسته اصل اسلام توحیده ولی حرف اصلی اسلام انسان بودنه . ما از نظر معیارهای انسانی از رده 139 هم پایین تر هستیم ... مگه خدا نگفته حق الله رو میبخشم ولی حق الناس رو نه؟
آقا یا خانم محترم بد هرجای دنیا بده فرقی نمیکنه  تو دست پسرپیامبر خدا باشه یا دست یه جانی و ...
خوب همه جی دنیا خوبه... فرقی نمیکنه غرب باشه یا ایران
ما ایرانی ها یاد گرفتیم وقتی میخوایم بگیم بد بگیم غرب و اونقدر این رو تکرا کردیم که از خودمون جا موندیم



ببخشید که محقق یادش رفت بیاد براساس ایران معیار بنویسه نه که ما بهترینیم از همه نظر ...
پاسخ:
با فرمایش شما موافقم. نه افراط نه تفریط. نه اینکه غرب رو مساوی بد بدونیم و نه اینکه غرب رو بپرستیم.
http://www.tabnak.ir/fa/news/312840/%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF
پاسخ:
اگر متن بنده رو دقیق مظالعه کنید می بینید تابناک اشتباه کرده و علنا تحریف حقیقت نموده. البته تابناک سابقه انتشار مطالب غیر واقعی زیاد داره
سلام. قبول ضعف، یک پیشرفت بزرگی محسوب میشه. شما که کلمه شایعه را به کار بردید نشان دهنده نوع ذهنیت شماست. لطفا چند کتاب روش تحقیق بخونید تا بیشتر متوجه شوید. خود بزرگ بینی، سخت درمان میشه.

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/ireland/10888707/Ireland-leads-the-world-in-Islamic-values-as-Muslim-states-lag.html
پاسخ:
عزیز دل. چرا اینقدر سطحی مطالب رو می خونید؟ نوشته ام که اصل مقاله وجود دارد ولی در خبر ترجمه شده مربوط به ان تحریف رخ داده.
نوشتم که این مقاله بیشتر به شاخصهای اسلامی بودن یک اقتصاد پرداخته نه اسلامی بودن یک کشور. تازه در همان شاخصه های اقتصادی هم کلی حرف و حدیث هست. اگر دو دقیقه وقت می گذاشتید و مطلب من رو می خونید می دیدید من خودم گفتم تابناک و خیلی از سایتها گول این ترجمه رو خورده اند. لطفا ذهن خوانی هم نکنید زیرا بنده خود به شدت به مشکلات اساسی میهن و ملتم واقفم ولی این دلیل نمی شود این شایعات عوام پسند را بپذیرم. پس خودبزرگ بین هم نیستم و اصلا این وضعیت کشورم رو قبول ندارم.
با سلام ... واقعا برای حضرتعالی متاسفم که به هر بهانه و شیوه ای قصد در به کرسی نشاندن حرف و عقاید خودتون دارید و نمیخواهید واقعیت رو درک کنید ... شما دارید چیزی که ما میبینیم و حس میکنیم و درک میکنیم رو وارونه جلوه میدید . در اصل شما دارید مطلب رو وارونه جلوه میدید وگرنه هر انسانی و هر مسلمون واقعی میدونه کجا و به چه صورت و چگونه داره سعی در اجرای حق و حقیقت میشود.
پاسخ:
من فقط شایعه بودن را برملا می کنم. حرفی دیگری نزدم که به کرسی نشانده باشم. من از دروغ متنفرم. یکی از شاخصه های اسلام توحیده مثلا (اگر قبول دارید)
دراصلا ماجرا تغییر ایجاد نمیشه چرا نمیخواین قبول کنید ایران برخلاف اسمش اصلا اسلامی نیست کجای اسلام گفته بانک 50 میلیون وام بده بعد 90 میلیون پس بگیره ؟این ربا نیست؟ و خیلی موارد دیگه پارتی بازی دزدی ربا وووووووو...بیداد میکنه 
پاسخ:
صد در صد موافقم. البته نباید با دروغ گفتن و شایعه پراکنی به این نتیجه برسیم
سلام
شما توی متنتون رده اول که غلط بود را بیان کرید، به رده کشور مالزی هم اشاره کردید. اما به رده کشور ایران که توی این تحقیق ذکر شده بود اشاره نکردید. آیا این رده‌ای که ذکر شده درسته؟ یا رده بندی ایران کمتر از این ذکر شده و شما ذکر نکردید.
ممنون
ببخشید پاسخ خودم را دریافت کردم.
مقاله رو دانلود کردم و رتبه ایران را ۱۳۹ ذکر کرده بود.
ممنون
پاسخ:
ببخشید پیام شما رو دیر دیدم. بله
سلام
واقعا آگاه کننده بود
افشای حقیقت و روشن سازی توسط یه نفر نمیتونه برای همه به راحتی قابل پذیرش باشه
واقعا خسته نباشید می گم بهتون و تبریک بابت این دید موشکافانه
پیامبر(ص) فرمود: «این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار ان بجنگند تا قیامت بپا شود»
 و فرمود «در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند»
 کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰

ان شاءالله از آنان باشید
پاسخ:
نظر لطف شماست. سرفراز باشید
🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹

این شر و ورا رو انقد پخش نکنید
اسلام ینی تسلیم خدا بودن و برا خدا کار کردن
اونا کجا تسلیم خدان یا برا خدا کار میکنن
اسلامی ترین ها ایران و عراق و حزب الله لبنان و امثال اینان که چندین ساله دارن برای خدا چ در راه خدا از جلن و مال و زندگی خودشون و خونواده شون میگذرن، نه اون وحشی های غربی که به اسم تمدن ، با انواع و اقسام روشها خون مردم دنیا رو تو شیشه میکنن


اونا فقط یه زندگی حیوانی منظم دارن، بلکه زندگی حیوونا بهتره. چون ازشون عناد و دشمنی با خدا درنمیاد.
اسلام اول از همه اسلامه، نه اینکه فقط منظم بودن و ربا و شراب نخوردن و این چیزا
تا وقتی اصل اسلام رو که تسلیم خدا بودن و فکر و حرف و عمل برای خداس نباشه هیچ کاری اسلامی نیست
یکی با نخوردن شراب و ربا و منظم بودن تا آخرین کهکشان عالم هم بره و اکتشافات انجام بده ولی کارش با نیت خدا و حرف و عملش برای رضایت خدا نباشه کار عبس و پوچ کرده ،
بلکه برعکس، چون برای خدا نبوده حتما شر هستش و از توش چیزی جز شر درنمیاد
مگه تمام تاریخ چهارصد پونصد سال گذشته اروپا چی بوده جز قتل و کشتار و بردگی گرفتن انسان ها و دزدی و غارت ثروتهای شخصی و ملی شون و تجاوز و تعدی به جان و مال و ناموس مردم دنیا، از جمله ما ها و پدران ما؟
چند درصد نیت، حرف یا عمل اون کشورا برای خداس؟ برعکس، باید حساب کتاب کرد که چند درصدش علیه خدا نباشه!! مقایسه بکنید با کشورای اسلامی، با خودمون که نزدیک نصف عمرمون رو فقط توی هیأت و مسجد و مراسمات و فضاهای شادی یا عزای اهل بیت میگذره، این ایمان و اسلامه، این زندگی اسلامیه.


حالا اینکه ما از توی سیستم اقتصادی ای که اونا برای ما تنظیم کردن و فشار و تحریم و انواع شرارت های این حیوونا مجبوریم هی با سود بانکی و نرخ ارز بازی کنیم این از اسلام ما نیست ، از روی جبری هستش که اونا به ما تحمیل کردن ، و الا کدوم ما حاضره بره نزول و ربا بگیره یا بده ؟ کدوم ما میره سمت بانک؟ که نزول و ربا تنها چیزی هستش که تو قرآن اومده که جنگ با خداس. کدوم ما میرفت سمت ربا؟


مسئله اینه که این مطالب که ارسال میشه درون خودشون یه سری معانی دارن که از جمله شون تحقیر خودمون و بالا بردن طرف مقابل داره، از جمله این که به اصول جمهوری اسلامی ضربه میزنه که این همه ادعای جمهوری اسلامی دارید. چون میخوایم بگیم ما به اسلام درست عمل نمی کنیم باید بیاییم و صد و سی چهل کشور رو از نظر عمل به اسلام از خودمون بالاتر بدونیم؟ چین که کمونیسته و امریکا و اروپایی که اصلا توی سیاست و اقتصاد و فرهنگشون اصلا قید و بندی از خدا ندارن ـ چه برسه به اسلام ـ اینا اسلامی هستن؟
رتبه صد و خورده ای توی کشورا بر اساس اسلام! رو داده به ایران. خب این حرف مزحک و احمقانه نیست؟
قشنگ معلومه کسی که این مطلبو نوشته اصلا حتی کمترین و سطحی ترین دانشی نسبت به اسلام نداشته که همچین رتبه بندی ای رو انجام داده.


در این شکی نیستش که ما امروزه به اسلام حقیقی عمل نمی کنیم و اصلا معنی غیبت همینه که اسلام واقعی دست ما نیست.
ولی مسئله اینه که ایا فقط عمل نکردن به یه سری مسائل که اونم نه توی اصول دین اسلام هستن و نه فروعش، نشون دهنده اسلامی بودن یه کشور میشه؟ مسائل و مشکلاتی که به واسطه ستم و فشار و تحریم و دشمنی همون کشورای اروپایی و امریکایی و انگلوساکسون علیه ما بوجود اومده؟  
اصل اصول اسلام چیه؟ مگه ولایت امام علی نیست؟
مگه از اصول اسلامی شهادتین نیست؟ مگه حمایت از مظلوم نیست؟ مگه اصول و فروع دین نیست؟
حالا چارتا قانون رو بهتر از ما رعایت می کنن؟ خب که چی؟ تازه اونم مگه قانون مجبورشون نکرده؟ فرض کنید دو ساعت اون قوانین از جامعه شون برداشته بشه، یه مسلمون به اون قوانین پایبند میمونه یا خود اروپایی ها و امریکایی ها؟

اگه یه نفرو دستاشش بستید و دزدی نکرد که شرفی نداره نسبت به ادمی که از گرسنگی داره میمیره و دست به دزدی نمیزنه . اروپایی ها و امریکایی ها حکم دزدی رو دارن که دست شون رو بستن. مگه همین ادما نبودن که توی دو تا جنگ که با هم داشتن نزدیک صد میلیون نفر رو توی جهان به کشتن دادن؟ چند ده میلیون نفر از نظر جسمی و روحی ناقص شدن ؟ همینا مگه اسرائیلی که این همه ظلم داره می کنه رو نساختن؟ مگه القاعده و طالبان و داعش رو نساختن که دارن مسلمونا رو با مسلمونا میکشن؟ همینا توی افغانستان و عراق و سوریه و الجزایر و مصر و بقیه کشورای اسلامی کشتار نمی کنن؟
پاسخ:
سلام خدمت دوست گرامی حسن آقای عزیز
خیلی مفصل نوشتید و زحمت کشیدید
از مطالبتون استفاده کردم و اکثر اونها رو تایید می کنم
اگر دست دزد بسته باشد هنری نیست

با سلام چرا از موضوع منحرف شدی ؟آنچه که عیان است  چه حاجت به بیان است   .این کشور ها که شما گفتی .از نظر من که نام اسلام را به یدک می کشند .و بجز قتل و غارت کشتن مردم بیگناه کشور خود .هیچ ندارن .و حساب ایران از آنها جداست .و بواسطه تامین مخارج کشور خودشون دست دوستی با ایران دارن.و گرنه دشمنان ما هستند.
سلام ..بنظرم  شاید هدف اصلی این مقاله این باشد که غربها در یکسری موارد از مبانی نظری   اسلام عزیز  ما بیشتر استفادکردند مثل وجدانکاری داشتن..در بحث محیط زیست و مواردی واقعا خوب ظاهرشدند در واقع بنظرم این نشان دهنده این است که وقتی پارامترای اسلام در یک بعد حتی انجام بشه بصورت دقیق فرقی نمیکنه غرب باشه یا شرق اون کشور در ان بعد واقعا رشد می کند.مثل در نهج البلاغه علی (ع)به میزان زیادی روی کار  (العمل.العمل.العمل)تاکید می کند و ژاپن ها این مصداق کار کردن و خودکفایی را به فرزندان خود یاد می دهند.بنظرم این نشانده هنده اینه که دستورهای اسلام واقعا جوابگو هست..و متاسفانه ما با عنوان کشور اسلامی در یکسری از موارد گزینشی رفتار کردیم ونه اسلامانه...
سلام شما نقد درست وارد کن نه اون تحقیق تکمیل نه نقد شما بدین شکل وارد.
 اینکه مملکت ما مردم به ظاهر ایمان دارن ولی نتیجه نداره نشون دهنده ایمان شناسنامه ای در مورد معذلات این مملکت و اینکه اگر تحقیق درست انجام شه ما ایمانم نداریم اینا بماند و اینکه اگر احقیق تو هممه جوانب  تحقییق بشه دوبخش حکومت اسلامی و بخش مردم . واقتصاد و فرهنگ و اخلاق بازم ما رتبه برتری نخواهیم داشت اون شخصی که میاد میگه این شرو ورارو پخش نکنید اره فقط تومسلمونی  با وضع حرف  زدنت گفتم با اینا کار ندارم و اینکه  ما خیلی عقبیم و...... اعصابم خورد شد نوشتم وگرنه حرف نمیزدم از خیلی چیزا و....که نگفتم همه بماند اینا دنبال دنیا درستر از ما ساختنش ما داریم جوری زندگی کنید که انگار مرگتون نزدیک و جوری زندگی کنید که انگار هزار سال عمر میکنید این تحقیق تو زمینه های خودش درست ولی جنبه های رو نداره اولی همون جنبه ها هم که نداره باز ما جلو نیستیم جز یه چیز اونم اسم اسلام بس قیافه ادمای حق به جانب و نگیر  و برا خودت مقاله صادر نکن دقیقا این مقاله با تمام ضعفش اینو گوشزد میکنه که اونا به عنوان یه دولت بدون دین از ما با حکومت اسلامی تو همون زمینه های تحقیق جلوترن  شما هم خوش باشید با این اسم اسلام که یدک میکشید در اخر شما منظورم شمای نوعی هستین که دارین از این حکومت دفاع میونید چرا که این نوشته ها دفاع یکجانبه بود از حکومت تا اسلام وگرنه اونا هم فهمیدن  قوانین اسلام کامل ترین و اخرین احکام فرستاده خداوند تو حق بودنش شکی ندارن اینم اخر بگم گم همونطور که این حکومت با اسلام فاصله داره از نظر شاهرگ  هایی مثل قوانین عمومی و جزائی افراد راس کارش و قوه مقننه و مجریه و... در اخر باید بگم مردم ایران قبل انقلاب هم همچین ادمای میزونی و علیه سلامی نیودن پس همه چیز تقصیر حکومت میست ولی این حکومت فقط اسم اسلامو یدک میکشه  حرف زیاد اینجا جاش نیست در ضمن من یه ادم کاملا تحصیل کرده ام و سنمم کم نیست و کاملا مذهبیم این حرفارو از معاند یا ضد اسلام نمیشنوین حوصله بحث رو ندارم خلاصه خواستم بگم ولی نشد  حلاصش میشد این تحقیق کامل نیست ناقص و ایراد شما هم تمام نیست و از نگاه دفاع منفعلانه موفق باشین
پاسخ:
همون طور که سایر نظردهنگان هم گفتند خیلی خوب است که اسلام ما آنقدر پرظرفیت و حق گراست که دستورات و تعالیم اون رو در هر جا که صحبتی از خوبی و کار و زحمت و وجدان کاری و اخلاق باشه میریم و جستجو می کنیم. این نشان دهنده حق گرایی و عظمت تعالیم اسلام است. ولی نمی دونم چرا بسیاری از افراد از جمله شما در مورد نظر من نسبت به حکومت، عقیده خوانی می کنید و به من نسبت دفاع از جمهوری اسلامی می دهید!؟ بنده در جای خود از جمهوری اسلامی هم دفاع می کنم ولی در اینجا منظورم تنها حقیقت است و دروغ نگفتن و سر مردم کلاه نگذاشتن آن هم با این الفاظ عامه پسند. حکومت اسلامی هست یا نیست بحث دیگری است ولی قطعا حکومت ولی عصر حکومت اسلامی واقعی است.
اتفاقا چون کاملا درست و دقیق گفته بود
در چندین گروه تلگرام کپی کردم و از همه خواهش کردم به گروه های دیگر اطلاع بدن و در کانال های خودشون قرار بدن :))
سلام
 با فرض تحریف مقاله اصلی در تخریب وجه کشور های اسلامی ...
سولاتی مطرح می شود .
آیا واقعا در کشور های اسلامی بیان شریعت محمدی رعایت شده است؟
آیا اقتصاد اسلامی در کشور های اسلامی رعایت می شود؟ 
آیا اصل برادری و برابری مسلمین در کشور اسلامی رعایت می شود؟
آیا حقوق زنان  و کودکان در کشور های اسلامی رعایت می شود؟
آیا منابع زیست محیطی حفظ و پاسداری می شود و حقوق نسل های بعد حفظ گشته ؟

.
.
.

دوستان عزیز که به این مطلب معترض  هستید. نگاهی به کشور های اسلامی منطقه کنیدو نگاهی هم به داخل کشور کنید. 

چه می بیند 
نا برابری شدید طبقاتی که به شدت در حال رشد است.
پای مال شدن حقوق اکثرت توسط اقلیت که رو به فزونی است.
بانک داری شدیدا ربا زده و غیر شفاف که هر روز به شکل و ظاهری خود می نماید.
رشد اقتصاد کم و در بعضی موارد منفی که شدت می یابد.
اقتصاد های بی ثبات و منتزلزل که سبب نابودی بخش های توسعه ای اقتصادی و فرهنگی گشته است.
خود کامگی اقلیت ها بر اکثریت ها و سر خوردگی اجتماعی که سبب  رشد بد هنجاری  در اجتماع گشته است.
بهره کشی از زنان و کودکان به عنوان نیروی کار ارزان و در دسترس که توانایی اعتراض چندانی ندارند.
نابودی منابع طبیعی که حق نسل هاب بعدی است به بهانه ایجاد رشد اقتصادی که معمولا سبب تاراج  ثروت ملی می شود و نه مردم فرو دست سهمی از آن دارند و نه نسل های بعدی به منافع آن دست می یابند.
خروج منابع اقتصادی و مال کشور ها و وارد شدن به چرخه مالی کشور های جهان اول به منظور در امان ماند از دست کشور های تاراج شده و  بهره گری برای حفظ منافع شخصی که معمولا سبب رشد کشور های جهان اول و عقب ماندگی و واپس زدگی کشور های اسلامی گشته است.
ایجاد اختلاف قومی ٬  مذهبی ٬  ملی  به منظور متشنج  وضعیت کشور ها و بره برداری از اوضاع اقتصادی بی ثبات که نتیجه آن جز تضعیف وضعیت اقتصادی کشور ها در نتیجه تضعیف وضعیت معشتی عامه مردم که سبب  گسترش بی ثباتی بیشتر می شود نیست.

سوال : چرا کشور های اسلامی مناطلق خوبی برای  افراد بی کفایت و بی مسئولیت و منفعت طلب است ؟؟؟؟؟ 

 
به نظر من عنوان اشتباهه ،این کشورها(انسانی)ترین کشورها هستند نه(اسلامی) ترین کشورها،اسلام در عمل یعنی داعش و عربستان و عراق و سوریه و...دزدی و آدمکشی و زن ستیزی و....
اقا تقی عزیز شما رسماً دارید به یک مذهب توهین میکنید.شما واقعاً قلبی قبول دارید که داعش را با اسلام قاطی میکنید یا فقط میخواهید حرفی زده باشید واقعاً برای شما متعسفم.داعشی که هزاران مسلمونو در روز میکشه چطور میتونه مسلمون واقعی باشه.داعش در لباس دین ظاهر میشود تا با ظاهر سازی زود باورانی مثل شما را شستشوی مغزی دهد.تازه عربستان را من یک دولت غیر اسلامی میدانم.چرا عربستان را با عراق و سوریه جمع میبندید.عراق وسوریه جرمی انجام ندادند که شما اینجور صحبت میکنی.و دزدی و ادمکشی و زن ستیزی همه جا هست مختص اسلام نیست.تازه ( اسلامیت) جز( انسانیت) هست.
اقا تقی عزیز شما رسماً دارید به یک مذهب توهین میکنید.شما واقعاً قلبی قبول دارید که داعش را با اسلام قاطی میکنید یا فقط میخواهید حرفی زده باشید واقعاً برای شما متعسفم.داعشی که هزاران مسلمونو در روز میکشه چطور میتونه مسلمون واقعی باشه.داعش در لباس دین ظاهر میشود تا با ظاهر سازی زود باورانی مثل شما را شستشوی مغزی دهد.تازه عربستان را من یک دولت غیر اسلامی میدانم.چرا عربستان را با عراق و سوریه جمع میبندید.عراق وسوریه جرمی انجام ندادند که شما اینجور صحبت میکنی.و دزدی و ادمکشی و زن ستیزی همه جا هست مختص اسلام نیست.تازه ( اسلامیت) جز( انسانیت) هست.
اقا تقی عزیز شما رسماً دارید به یک مذهب توهین میکنید.شما واقعاً قلبی قبول دارید که داعش را با اسلام قاطی میکنید یا فقط میخواهید حرفی زده باشید واقعاً برای شما متعسفم.داعشی که هزاران مسلمونو در روز میکشه چطور میتونه مسلمون واقعی باشه.داعش در لباس دین ظاهر میشود تا با ظاهر سازی زود باورانی مثل شما را شستشوی مغزی دهد.تازه عربستان را من یک دولت غیر اسلامی میدانم.چرا عربستان را با عراق و سوریه جمع میبندید.عراق وسوریه جرمی انجام ندادند که شما اینجور صحبت میکنی.و دزدی و ادمکشی و زن ستیزی همه جا هست مختص اسلام نیست.تازه ( اسلامیت) جز( انسانیت) هست.راستی امیر حسین رحیمی هستم ۱۳ ساله از اصفهان.
من با نویسنده مقاله کاملا موافقم،کشورهایی که تو لیست اومده(انسانی ترین)کشورها هستند یعنی نیوزلند و نروژ و...،(اسلامی ترین)کشورها ایرانه و پاکستان و سومالی و سودان و عربستان و بنگلادش..
خیلی منطقی 
اونا به اسلام عمل می کنن 
و ما فقط اعتقاد داریم 
منظور از کشور های اسلامی هم مبنا عمل به اسلام بوده 

سلام.خسته نباشید.تشکر از مطلبی که گذاشتید.والا ما که نمیدونیم کی راست میگه کی دروغ! اولش کلی سایت میان همچین چیزی عنوان میکنن بعد هم سایت های دیگر نفی.با توجه به چیزایی که شما نوشتید به نظرم صحیح است.نظر شما.اسلامی بودن معیارها و ملاک های زیادی داره و نمیشه با ی شاخص فقط سنجید.

اما با قبول این مطلب در کل هم شاخص اقتصاد خیلی مهمه.اسلام و دین چرا به وجود امده؟اگر آمده که در جامعه بین المللی دینا حرفی برای گفتن داشته باشد که پس باید بتواند در سطح جامعه بین المللی از اقتصاد خوبی هم برخوردار باشد.جامعه ی اسلامی که مردم آن در فقر و سختی زندگی میکنند یا در سطح جهان حرفی برای گفتن ندارند آدم با خودش فکر میکند پس دین و اسلام فقط برای این آمده که دعا کنیم و به عبادت بپردازیم.یعنی فقط در حوزه فردی/اگر اسلام به این معناست که دیگه هیچ.در کل هم حالا ما کاری به عنوان مقاله نداریم و لی انگار یکی از ملاک ها ربا نگرفتن در بانک ها بود.خب این ملاک خیلی مهمی هست.بیشتر ملاک هایی که در حوزه اقتصاد خوندم خیلی عالی و منصفانه بود.پس فقط اگر در حوزه اقتصاد رو در نظر بگیریم اونها وضعیت اقتصادی اسلامی تری نسبت به کشورهای اسلامی دارند.

البته که فرهنگ و سیاست و جامعه هم بسیار مهم است.

اما درک منظور مطلب نویسنده خیلی هم سخت نیست.ایشان حالا نمیخوان که همه چیز رو بر عهده بگیرن.فقط عناوین رو بررسی کردن

اگر واقعا همچین عنوانی غلط باشد پس ما هم اونها رو به عنوان یک دروغ گو میشناسیم

.

لازم نبودن بنویسن اسلامی بودن کشورهای اسلامی.باید میگفتن اسلامی ترین اقتصاد.

من هم در حد اشکال در عنوان مقاله حرف ایشون رو میپذریم

همه هست و هیچ نیست جز او .

هر چه گمراه تر ، متعصب تر . بزرگترین ظلم ها و دزدی ها و تبعیض ها و نژاد پرستی ها مال کشورهای اسلامیه. چرا فکر میکنید که خدا اونقدر کوچیکه که ذهن آدم  بتونه درکش کنه .شیعه با سنی میجنگه ، سنی، شیعه را قبول نداره و همشون هم میگن خدای ما واقعیه و بقیه کافرن.خلقت خدا هرگز به عقب باز نمیگرده .

دین هم قوانینی است برای جلوگیری از ظلم و فساد و فحشا. دینی که باعث گسترش دزدی و جنگ و فحشا بشه ،دین نیست ابزار حکم رانی بر افکار پوسیده است .

جهان رو به پیشرفت و تکامل و ترقیه و تصور دیگه ای اگه داشته باشیم توهمه ، توهم .

 سلام

البته این که مطالبی رو فرمودید که نشون دهنده ی تحریف در موضوع مقاله بود، کاملا درست البته بنظرم برای بیان میزان فساد بسیار بالا در نظام اقتصادی ایران که ادعای اسلامی بودن رو داره احتیاجی به تحریف در این مقاله رو نداشت و اصولا نیازی به هیچ تحقیق و مقاله ای هم نداشت کافیه میزان کارمزد کاملا اسلامی وامها رو بررسی کنن و سیستم کاملا غیر اسلامی، غیر انسانی، غیر اخلاقی نظام تقسیم ثروت و درامد رو بررسی کنن و خونه های و درواقع ابرکاخ های شهرک باستی هیلز و دیگر شهرک های ثروتمند نشین رو بررسی کنن و اون رو با خونه های تموم نشده ی درو و داغون مسکن های مهر و گور خواب ها و کارتن خواب ها مقایسه کنن و خیل بیکاران و فقرا و مردان کلیه فروش و زنان شوهردار تن فروش رو ببینن و فقر و فساد و میزان شیوع اون رو و میزان افسردگی مردم رو در یک کشور نفت خیز و گاز خیز و افتاب خیز و بطور کلی نعمت خیز رو نگاه کنن تا متوجه ضد اسلامی بودن ایران را ببینند.

جناب محقق فکر میکنم فرافکنی نکنیم خیلی بهتره .دیگه این شرایط و ما مردم تو ایران داریم لمس میکنیم و این مشکلات و دا ریم میبینیم.اگه بقول شما مشکل فقط تحریف باشه که ما خودمون در این زمینه سرامدیم .مگر سخنرانی رئیس جمهور مصر  و یادتون رفته .البته که نمیخوام با مصادیق بحث و منحرف کنم ولی در هر چیزی که ما به غربیها تهمت میزنیم ما خودمون اصل اون جنس هستیم

 

حالا در اصل قضیه فرقی نمیکنه انسانیت بالاترین دین و حتی افراد بی دین هم خدا رو قبول دارن خدا خودشو به هرکس یجوری نشون میده در کل ما مسلمونا فقط ادعا داریم برا همین بیشتر پسرفت میکنیم تا پیشرفت 


1) منبعشان فقط از یوتیوب و دیگر پیامرسانها و رسانه های غربی میفرستند، یعنی بلندگوی کفار و کذابین عالم، در رجال به روایت کذاب اعتنا نمیکنند (عقلا نیز چنین میکنند)، پس از اساس رفت روی هوا
2) منبعی ارائه نکرده فقط صوت و تصویر را روی هم گذاشته، سخن بی منبع
3. دکتر حسین عسکری ( یا عسگری فرقی ندارد هر دو را جست و جو کردم)، و دکتر شهرزاد رحمن، را جست و جو کردم (هم خودشان هم مقالاتشان) از اساس چنین مقاله  و نوشته ای ندارند (لو کان لبان، اگر بود باید آشکار میشد، شما هم جست وجویی در نورمگز  و دیگر منابع اینترنتی مقالات و نوشته ها جست و جویی کنید). (اگر نوشته هایشان را هم بررسی کنید مقدار ارتباط و توانشان دربارۀ نظر دهی در این مسئله را هم متوجه میشوید)
4) دانشکده علومِ تهران، عنوان کلی است، شما دانشجو بودید، میدانید علوم باید بعدش چیزی می آمد مثلاً علوم تربیتی، علوم پایه و ...، برخی علما دربارۀ روایتی که در کتابی آمده و قبلش گفته شده از کتابی نوشتم یا از شخصی شنیدم (و دقیق مشخص نکرده باشد) یا تقیه را برداشت میکنند، یا کذب را ، یا سطح پائین بودن منبع را که نگارنده اصلاً رویش نشده بگوید از کجاست.                                                 پس همین هم میتواند مؤیدی بر کذبشان باشد
5) چنین مقاله ای ( "کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند؟ ") را آقای علی محمد ایزدی نوشته در سال 1393 در نورمگز هست، میتوانید مطالعه کنید
6)این دو نفر یک مقاله مرتبط دارند با عنوان «شاخص اقتصادی اسلامیت» مجله بانک و اقتصاد، 1391، شماره 122: الف) از عنوانش میزان ارتباطش با مدعا مشخص است، ب) نه پژوهشی است نه ترویجی (میزان اعتبار عرفی دانشگاهی اش مشخص میشود با این حساب، فعلاً با متنش و ... کاری ندارم)
7)عنوانش هم با ادعایش مغایرت دارد، کشورهای اسلامی چقدر اسلامی هستند : الف) را با قوانین اسلام میسنجد یا قوانین  و عملکرد غربی ها؟ ب) بررسی کشورهای غیر مسلمان در عنوان اصلاً مطرح نشده
8) از متغیرهای سیاسی (که غربی ها سردمدار: استعمار و جنگ و غارت و دزدی و تحریم و ... هستند) و محیط زیست (بزرگترین آلاینده ها هوا و زمین و دریا بینی و بین الله متعلق به کیست؟) که صحبت میکند و اصلاً آدم عاقل برای غربی ها در این زمینه اصلاً تحقیقی میکند، مثل اینکه تحقیق کنی شب تاریک است یا روشن!
9) گزارش بررسی 130 شاخص در کشورهای جهان خودش چند 10 جلد کتاب میشود (تازه بدون تحلیل و بررسی)، معیار این شاخصها چیست؟! کفر یا توحید، اگر توحید است ، شاخص را کسی مشخص میکند که توحید بداند چیست، مجتهد تراز اول نه فلان دکتر و ....
10) گفته حاکمیت قانون و اخلاق، قانونشان چیزی جز زور است؟ جز معدودی در غرب فعالین مذهبی، آیا اخلاق اصلاً جایگاهی دارد؟
11) شعری هم که در آخر آورده ، ابوسعید ابوالخیر چنین شعری ندارد (میتوانید در دیوانش جست و جو کنید)، شعر منسوب به خیام است، یعنی ببینید سازنده این نماهنگ در چه حدی از دانش بوده!                                                                                                 12) حس همنوع دوستی در ایام اربعین در عراق و ایام عزا و ماه مبارک رمضان محرم و صفر و اردوهای جهادی در ایران دیده میشود نه در غرب

 

  • دکترسینا واحد
  • انشالله در اینده با تربیت صحیح بتوانیم جایگاه مناسبی در جهان پیدا کنیم با تشکر از این تحقیق ارزنده این اساتید دلسوز و متعهد

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی